12 Aralık 2015 Cumartesi

BARDAKTA MUHALLEBİ




 Hayırlı sabahlar :) çok kolay ve hafif bi tatlının yanında biraz sizi düşünmeye götüren bi kaç satır yazım var .ben beğenerek okudum umarım siz de beğenirsiniz. tarifimi de ekliyorum hadi kolay gelsin sizlere :))

Cenazem kaldırıldı. Tabuttan çıkarıldım. Beyazlar içindeyim. Tozdan topraktan sakındığım giysimle, üstelik beyazken toprağa uzanıyorum. Görgü kuralları mı değişti? Kimse şaşırmıyor. Üzerime attıkları toprak sadece cesedimi örtüyor. Ölümü örtemez ki toprak. Ölü'm toprağa sırlanıyor ama ölümün gerçeği kalakalıyor ortalıkta. biraz güzelleme ile geçiştiriliyor ölüm. misal, arkamdan "Hayata gözlerini yumdu" diye bir şey söylemişlerdir mutlaka. hayat göz yumulacak şey değil ama oldu bi kere . Benden önce ölenlerin bu zalim cümlenin eteğine gece pervaneleri gibi yayılmasını hiç garipsememiştim. Konu ben olunca zoruma gidiyor. "Yaşam savaşını kaybetti" diye birşey de söylemiş olabilirler. Yaşamla savaştığımı kim söyledi ki ? Hele de son dakikada kaybeden olmak pek hoş değil.Gururuma yediremiyorum.

Sanıyorum en çok  nerde olduğumu  merak ediyorsunuzdur. Anlatayım. 
Geldiğim yer yine dünyaya benziyor. Derin bir sessizliğin içindeyim. Şeffaf bir zarla kuşatılmış haldeyim. Hani dünyaya ilk doğduğumda ağlamışmışım ya, öyle bir şaşkınlık var üzerimde. Yalnızlık duygusu ağır basıyor. Alışıldık şeylerden kopmanın tedirginliği var. 
Geçer sanıyorum
Nerede olduğumu kavramaya çalışıyorum. Alacakaranlık. Daha doğrusu alaca aydınlık. Mevsim bahar gibi. Tatlı bir serinlik var. Yağmur sonrası toprak kokusu geliyor uzaktan. çocukluğum yağıyor kalbime birden. 

Yağmur olduğuna göre cennet deyakın bir yerde olmalı..  (CEHENNEMDE BİR GÜN -SENAİ DEMİRCİ)



Malzemeler

  • 3,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • 2 dolu yemek kaşığı nişasta 
  • 2 yemek kaşığı un 
Vanilya ve tereyağı hariç malzemeleri tencereye alıp karıştırarak pişirin. kıvamı koyulaşınca ocaktan alıp vanilya ve tereyağını ekleyin. 




yarım paket burçak bisküvi yada sevdiğiniz herhangi bisküviyi ufalayın içine 2 yemek kaşığı hindistancevizi koyabilirsiniz. 1 adet muzu dilimleyin ve teflon tavada önlü arkalı kızartın .

ll






Şekildeki gibi aşamaları  takip edin lütfen. bardağaönce muhallebi , sonra bisküvi, sonra muhallebi sonra kızarmış muz ve muhallebi koyun. muzları görüntü açısından bardağa anyana dizin yani cama da yapıştırabilirsiniz görüntü güzel olsun diye :)) orta kısmına su şişesi kapağı koyup kakao eledim ve kapağı kaldırıp muz koydum. siz de bu şekilde yapabilirsiniz. bi saat kadar dolapta dinlendirip servis yapın ..
AFİYET ŞİFA OLSUN :)



1 yorum: