16 Ekim 2015 Cuma

KAYNATARAK ACI SOS YAPIMI


"Muhakkak Allahû Teâlâ mü'minin vücuduna eziyet veren herşeyden dolayı, onun günahlarını affeder " Hadis-i Şerif 〰 〰 〰 

Burda hastalık ve vücuda zarar veren her türlü bela kastedilmiş. Zira mü'min kimse vücuduna gelen belalara sabretmeli. günahlarına kefaret olarak Yüce Allah o kimseye hastalık gibi çeşitli musibetler gönderir, isyan etmeden sabretmeli, günahlar affedilir imiş 😄 aklımda kalmış biyerde okumuştum da 😊💜💜


 Sevgili@cahide_sultan #tarifimcahideye
#cahidesultan Cahide ablamın sayfasında sabah gördüm ve acı olduğunu için beni kendine çekti 😄 geçen sene kendi başıma çok kışlık hazırladım olmayanları söyliyeyim, çiğden domates ve fasulye koydum buzluğa hiç olmadı. Bu şekilde acı biber sos yapim dedim kafama göre 😉 olmadı taştı taştı köpürdü 😭😭 açtık tadı bişeye benzediği yok 😂 meğer tuz konuyomuş koymamışım 😄 şimdi bu lezzetli sosun tarifine geçeyim mutlaka denemelisiniz özellikle benim gibi acı biberiniz çoksa napıcam diye düşünmeyin bu kavanozun yarısını tabağa koyup yedim şimdi ben 😂 inanılmaz derecede nefis olmuş 😉 

Malzemeler
2 buçuk kilo kadar domates 
1 kilo kadar ince acı biber 
1 çay bardağı üzüm sirkesi 
1 çay bardağı zeytinyağı 
6 diş sarımsak 
Bi tutam maydanoz ve bi kaç yaprak fesleğen (isteğe göre) 
2 buçuk yemek kaşığı tuz 
Domatesleri soymadan blenderdan geçirip tencereye alın 10- dk kaynatın. Biberleri doğrayın küp küp kesin yani, kaynayan domates sonuna ilave edin, sarımsakları küçük doğrayın, sirke, zeytinyağı ve tuzu da ilave edip 5 da daha kaynatın. Kavanozlara doldurup yeni kapakla kapatın ben sofra bezine ters kapatıp üzerine battaniye örttüm sizde bu şekilde yapabilirsiniz 😊bu ölçü için 2 büyük kavanoz 1 yarım kavanoz bide resimdeki miniğim çıktı 😊 Hadin kolay gelsin Afiyet bal şeker olsun 😄 💕 💕 💕 💕 (Not: han kavanozda biber yok demeyin onları öbür kavanozlara bolca doldurdum burda dibine çökmüş heralde 😂 görünmüyo PEK :))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder